loV3

loVv

Monday, March 28, 2011

ALHAMDULILLAH....



assalamualaikum...

alhamdullilah,aku bersyukur sangat-sangat atas kurnian ALLAH s.w.t yang tak terhingga untuk orang yang dianayai ini,
setelah sekian lama juga menunngu akhirnya dapat juga aku orang yang boleh tukar suka sama suka,
setelah semua urusan selesai,bolehlah aku bertukar balik ke tempat aku,
lagipun setelah apa yang aku lalui disini sangat menyakitkan,hope tempat baru,suasana baru,keja baru aku dapat perbaiki mutu kerja aku,kepercayaan orang terhadap aku dan yang lebih penting apa yang menjadi buah mulut kawan-kawan kat pejabat sekarang tak akan lagi berlaku di tempat baru nanti,dan semoga aku lebih kuat dan tabah menghadapi segala dugaan dan cabaran di tempat baru,buat kawan-kawan ku yang sentiasa memberi nasihat dan pandangan kepada ku selama ini terima kasih banyak-banyak kerana sentiasa bersamaku dalam keadaan susah atau senang saya amat hargai kamu,lebih-lebih lagi kak suzana khalid,kak dayah,kak sue dan tak lupa pada kawan-kawan yang lain,sama ada yang ada mengata kat belakang or ada yang tak berpuas hati ke dengan aku selama ini aku mohon maaf lah,tak semua yang baik itu akan dibalas baik...
dan tak semua yang diberi itu akan dibalas yang sama juga,apa pun semua ada kelebihan dan kekurangan so sama-sama lah kita saling membantu dalam segala hal tanpa memikirkan hal-hal yang tak sepatutnya,

Thursday, March 17, 2011

final fantacy





FinAl FanTasi
Cute Cat





KerJa!KerJa ! KeRja!

Work!WorK!woRk!


work work work

is just a thought in our daily lives
to when to work? ever wonder?
much more so I'm working on HERE,
many people say "fortunate to work HERE"
but it is really not fun
I even thought of this burden,
no complete life
a life that is not challenging
visible externally complete, great and many benefits that can be
but if you do not work but the heart of how calm and happy?
with friends is "very good" from the outside, but others are said to be behind us,
the environment seems to be the place of detention of innocent people,
"current" is said to have no job, but what about the people who just sit in a place, but PLAY VIDEO GAMES OR watch?
Sometimes people do not understand my work, send a letter to the post,
There is not the boss
fair to say that people who walk there is no work, but do not see what is made ​​by people who was in itself seems
"make work"?
just kind of do it?
FAIR?

Wednesday, March 16, 2011

Tips Bagaimana Bergaul Dengan Orang Yang Anda Tak Puas Hati, Orang Yang Anda Kurang Senang, Orang Yang Anda Benci

Tips Bagaimana Bergaul Dengan Orang Yang Anda Tak Puas Hati, Orang Yang Anda Kurang Senang, Orang Yang Anda Benci



Stress bermula apabila di hati kita wujud perasaan tidak puas hati, geram dan marah dengan situasi yang terjadi. Anda jadi stress sebab Anda tertekan memikirkan situasi yang akan Anda lalui juga situasi yang telah Anda lalui. Anda stress sebab Anda tidak suka dengan perangai seseorang. Anda merasa stress kerana tidak senang memikirkan sikap sesetengah orang yang Anda kenali.

Ada beberapa cara bagaimana menangani stress dalam pergaulan dan perhubungan sesama kita. Jika Anda berada dalam situasi di mana Anda terpaksa berhadapan dengan orang yang Anda kurang senangi, caranya pasang niat di dalam hati.

Niatkan Anda mahu berbaik-baik dengannya. Pastu tenangkan diri. Lafazkan niat sekali diiringi dengan ketenangan, katakan “aku mahu berbaik-baik dengannya, aku mahu merasa senang dengannya”.

Anda akan perasan selepas beberapa minit Anda memasang niat tu di dalam hati, dia akan baik-baik saja dengan Anda walau hakikatnya Anda kurang senang dengan orang itu kerana sikapnya, perangainya, kata-katanya atau mungkin dia pernah memarahi Anda hingga Anda merasa kurang enak berdekatan dengan dia.

Sebagai contoh, jika Anda seorang staff bawahan dan Anda merasa kurang senang bila bos Anda ada berhampiran dengan Anda kemudian Anda pula merasa stress dengan kehadirannya, gunakan cara ini. Pasang niat di dalam hati Anda mahu berbaik-baik saja dengan bos Anda, selepas tu tenangkan diri. Tak semua orang selesa bergaul dengan bos sendiri.

Minda separa sedar Anda bekerja dengan cukup baik dalam keadaan emosi Anda tenang. Bila Anda sudah pasang niat mahu berbaik-baik dengan seseorang, niat di hati tu akan naik ke minda sedar Anda lalu di serap masuk ke dalam minda separa sedar. Anda perlu bertenang untuk memudahkan niat tadi diserap masuk dengan mudah ke dalam minda separa sedar. Jika Anda tidak bertenang, niat itu akan terhalang dari diserap masuk.

Bila minda separa sedar sudah faham Anda mahu berbaik-baik dengan orang tadi tu, serta merta minda separa sedar akan menerbitkan gelombang positif .

Gelombang ni keluar dari minda Anda, terlepas ke persekitaran Anda lalu diserap masuk oleh minda orang-orang di sekeliling Anda. Orang yang Anda kurang senangi tadi akan menyerap masuk gelombang yang terbit dari minda Anda kerana dia berada berhampiran Anda.

Gelombang minda Anda yang diterima oleh mindanya akan diserap masuk lalu turun ke dasar hatinya. Apa yang ada di dasar hatinya itulah yang akan mempengaruhi emosinya, kata-katanya dan perbuatannya.

Hatinya mempengaruhi emosinya. Dia akan merasa senang dengan Anda walaupun sebelum ni dia ada perasaan kurang senang dengan Anda.

Inilah caranya bagaimana Anda menjangkitkan perasaan positif, emosi positif dan fikiran positif pada orang lain di sekitar Anda. Puncanya adalah Anda,semuanya bermula dari Anda. Untuk Anda nak berbaik-baik dengan orang, Anda kena baik hati, Anda kena pasang niat mahu berbaik-baik dengannya.

Cara ni langsung tidak akan berkesan jika di dalam hati Anda ada kebencian, dendam, rasa tidak puas hati, rasa tertekan, rasa tidak senang dan rasa marah. Jika semua perasaan ni ada walaupun sedikit, ia akan menggagalkan teknik tadi serta merta.

Sebelum tidur dan selepas bangun, amalkan istighfar banyak-banyak , mohon ampun pada Allah sebab Anda berisiko untuk menyakiti orang lain dengan merasa benci dengannya atau tidak suka dengannya secara tidak sengaja tanpa Anda sedari.

Allah tidak suka orang yang benci-membenci, kesannya Anda akan mendapat kemurkaan Allah, Anda akan mendapat musibah sebagai balasan atas perbuatan Anda.

Maafkanlah kesalahan-kesalahan yang orang lain lakukan pada Anda. Kenapa? Supaya hati Anda bersih sentiasa.

Bila hati sudah bersih, Anda senang untuk bergaul baik dengan orang-orang di sekeliling dalam apa jua situasi. Mereka juga akan merasa senang dengan Anda simply sebab Anda ada aura yang menyenangkan.

Aura adalah gelombang tenaga yang berada di sekeliling badan Anda.

Aura terbit dari minda separa sedar. Minda separa sedar pula di pengaruhi oleh hati dan fikiran Anda.

Itulah sebabnya amat penting sekali Anda menjaga kebersihan hati dan kepositifan fikiran supaya Anda senang ‘ngam tune’ dengan sesiapa sahaja.

Jika Anda merasa benci dengan seseorang, secara automatik orang tu akan benci dengan Anda. Dia akan merasa kurang senang dengan Anda secara tak semena-mena.

Dia tak tahu kenapa. Apa yang dia tahu, dia merasa timbulnya rasa benci, meluat, kurang senang. Semua tu timbul secara tiba-tiba.

Puncanya, Anda benci dengan dia di dalam hati. Nampak tak kesannya? Inilah sebab kenapa Anda perlu belajar bagaimana mengemudi hati.

aktiviti malam nie..

malam ni aku ada aktiviti yang sangat best,
sambil cari income,sambil enjoy...
bahagianya hidup kalau dapat buat fulltime keje nie..ahhhaaa
jam dah 4.30 petang,aku mau pulang,
hope malam nie adae rezeki aku....
sambil2 tolong orang,share benda yang bermanfaat dengan orang dapat juga realease tension...
ok bye see tomorrow...taa...
assalamualaikum....

FeNiNg NyE KepalAku Ini...aDushHHhhhh!!!!!1

Inilah Akibatnya minum minuman feveret,...
nikmatnya minum neskefe yang ditapau oleh En.N Yg Dibuat Oleh abg Mesra pagi td,
kan dan fening,macam2 rasa...
hari nie duty kaunter lagi...
customer ramai....
aku rasa macam di awangan jew nie,
perut rasa sakit,rasa angin dalam perutku berpusing2...
lama sudah tak rasa macam nie,
tapi aku teringin nak minum neskfe juga,nak juga
degil sangat nak minum kan dah terima padah.....
ubat belum makan lagi nie,
tak laratnya nak pantang itu dan ini,
ada jew benda yang dah boleh diterima oleh perutku,
makan pedas pun xbleh,makan sikit pun tak kena , makan banyak pun salah,
aku pun tak tahu lah nak wat macam mana...
tak de mood nya aku hari nie, tapi dah duty keunter kena lah maniskan muka,
keja atas meja pun dah penuh meja,japgi kul 4.30 aku terus nak balik,
aku tak larat sangat , penangan angin gasterik nie sangat2 mengganggu kehidupan ku
mungkin ada hikmah disebalik semua yang berlaku atas diriku ini.....
aku bersyukur kerana aku diberi kesempatan untuk merasai sakit sebegini,
orang lain tak merasa macam aku rasa sekarang ini dan orang lain pun tak akan faham

Tuesday, March 15, 2011

JUST wANt tO sHARe


u have some saving?

u have enough money in ur life?

i just ask u...

i just want to help u...

if u want to....

what u want in ur life?

healty and Wealthy?

yes!!me tooo...

coz life is precious rite?

If someone are sick, there is no meaning of wealth..

so that before something happen to someone why not someone remember that?

remember five things before five things

one of them was healty before the sick

why not start from now u all save only 10% of ur salary to buy insurance?

those who have insurance i would like to congcratulate

coz u do have full life

u can feel confortable and not have to worry anymore.

those who dont have insurance plz contact me to get advice and educate u about insurance because i have ur financial planner and i always help u and ur family...










Monday, March 14, 2011

fenoMenA SebeLUm TsUNaMi Di JaPaN


Satu kejadian anih telah berlaku dipantai Acapulco , Mexico beberapa hari sebelum ini...Orang ramai yg datang ke pantai itu merasa agak hairan dan mereka berebut rebut menangkap ikan dengan tangan yg terlalu banyak menghampiri tepi pantai.Ribuan ikan sardin, ikan-ikan bilis dan anak anak ikan tenggiri berkumpulan merapati sepanjang pantai tempat peranginan Mexico itu. Baru kini orang orang yg hadir itu
tsunami yg melanda Jepun kelmarin.hanya menangkap dengan menggunakan tangan

Nelayan-nelayan amat gembira dan sebuk dengan motorbot-motorbot kayu nya, meninggalkan jaring-jaring yg mereka guna dan mereka hanya mengaut ikan ikan dengan baldi sahaja.

kawan ikan yg terlalu banyak kelihatan hitam macam minyak tumpah

Beberapa pakar percaya fenomena secara langsung adalah berkaitan dengan tsunami yg berlaku diJepun. Nelayan-nelayan menyifatkan fenomena pelik ini dan arus luar biasa mempunyai kaitan kejadian tsunami yang meranapkan sebahagian dari Negara Jepun. Nelayan-nelayan di Acapulco mengatakan mereka tidak pernah melihat kawan ikan yg sebegini banyak berada berhampiran gigi air dimana mana pantai sekali pun.